Sinds 1968

Organist

Harry Hamer is de organist die ons tijdens concerten vaak begeleidt. Hij werd op 4 maart 1956 te Kampen geboren. Zijn eerste muzieklessen kreeg hij aan de Kamper muziekschool van Henk Sleurink die hem opleidde voor het organistendiploma van de Gereformeerde Organistenvereniging en voor het toelatingsexamen van het conservatorium. De studie in Zwolle aan het stedelijk conservatorium werd in 1980 afgesloten met het behalen van een einddiploma C solospel en het praktijkdiploma kerkmusicus, alsmede een aantekening voor improvisatie.

Gedurende deze studie kreeg hij o.a les van Jaap Dragt (orgel), Cees van dalen (piano) en Jos Leussink (koordirectie).
Harry Hamer is werkzaam als docent orgel, -improvisatie en plaatsvervangend directeur aan de Gemeentelijke Muziekschool te Kampen.
Verder is hij reeds vanaf zijn 16e jaar organist van de Gereformeerde Nieuwe Kerk te Kampen en is hij dirigent van vier grote gemengde koren.
Als organist geeft hij regelmatig orgelconcerten en is hij begeleider van veel koren, waardoor hij regelmatig via de media te beluisteren valt.