Sinds 1968

Dirigent

Onze dirigent, Freddy Veldkamp is geboren in 1957. Hij is een man die bruist van de energie en heeft een grote passie voor muziek.
Hij valt op door zijn exacte en enthousiaste wijze van dirigeren. Freddy Veldkamp heeft orgel en schoolmuziek gestudeerd aan het conservatoria van Zwolle en Utrecht.
Hij heeft piano gestudeerd bij Dr. L. Voogd te Hilversum. Zijn koor-, orkest directie en zangtechniek ontving hij van o.a. Klaziene van der Vinne, Charles de Wolff en Kees Dey.

Hij is nu dirigent van de volgende koren:
– Interkerkelijk Mannenkoor Drachten
– Christelijk Mannenkoor ‘Looft den Heere’ uit Vaassen
– Hervormd Mannenkoor IJsselmuiden / Grafhorst
– Holland Christian Male Choir

Freddy was 36 jaar als muziekdocent verbonden aan het Greijdanuscollege in Hardenberg en Meppel.
Daarnaast is hij organist van de Kandelaarskerk te Heemse, waar hij sinds 1979 als vaste organist verbonden is.
Jaarlijks werkt hij mee aan een groot aantal concerten, radio- en tv opnames.
De functies die hij hierin bekleed zijn als dirigent, organist en pianist.

Freddy Veldkamp geeft tevens les in het bespelen van orgel, piano en keyboard.
Hij maakte eerder twee solo LP’s een CD op kerkorgel en er verschenen talrijke Cd’s van zijn koren.